دکتر معتمدی: هدف دانشگاه، مشارکت فعال در شکل‌گیری جامعه است

۲۱ مهر ۱۴۰۰ | ۲۲:۵۶ کد : ۱۵۹۲۹
تعداد بازدید:۲۴۸۵
با حضور دکتر محمد علی زلفی گل، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، مراسم تقدیر از رئیس پیشین و معارفه سرپرست دانشگاه علامه طباطبائی در محل سالن اجتماعات دانشکده مدیریت و حسابداری برگزار شد.
دکتر معتمدی: هدف دانشگاه، مشارکت فعال در شکل‌گیری جامعه است

در این مراسم دکتر عبدالله معتمدی سرپرست دانشگاه علامه طباطبائی در سخنانی با اشاره به اهمیت، نقش و جایگاه دانشگاه در هدایت جامعه گفت: هدف دانشگاه، مشارکت فعال در شکل گیری جامعه است و دانشگاه باید در اخلاق نیز نقش آفرین باشد.

سرپرست دانشگاه با تاکید بر این که مسیر حرکت دانشگاه ها باید با مسیر حرکت دانشگاه های غرب متفاوت باشد، تصریح کرد: دیدگاه‌های مختلفی در این خصوص وجود دارد که عموما مربوط به دانشگاه های غربی است، مسیر حرکت دانشگاه های ما با غرب متفاوت است و برخی دیگر معتقدند علم، علم است و اگر در دنیا اتفاقاتی افتاده ما هم باید در این مسیر حرکت کنیم. او ادامه داد: در مقابل دیدگاه امام(ره) است که فرمود دانشگاه مبدا همه تحولات و کارخانه انسان سازی است و دیدگاه مقام معظم رهبری است که فرمود دانشگاه باید محل تربیت دانشجویان انقلابی، پرانگیزه ،شجاع و دارای اعتماد به نفس باشد.
دکتر معتمدی افزود: رویکرد ما نسبت به علوم انسانی متفاوت است یک دیدگاه علوم انسانی را پیشرفته و رویکرد دیگر علوم انسانی را براساس یک دیدگاه خاص از دانشگاه های دنیا می‌داند.

سرپرست جدید دانشگاه علامه طباطبائی ادامه داد: نگاه ما پشت کردن به دانش بشری نیست  اما ما نیازمند چشم انداز تحولی برای دانشگاه هستیم در این مسیر اصلی ترین مسیر سیاست‌های کلی نظام، اسناد بالادستی، برنامه وزیر علوم است و ما این اسناد را به عنوان اسناد بالادستی مشی تحول خود قرار می دهیم.

دکتر معتمدی اضافه کرد: یکی از مشکلات جدی ما در حوزه پایان نامه ها است که خیلی از موضوعات دانشجویان قابل استفاده نیست‌ اما آینده را روشن می بینم چون تمام اقدامات و فعالیت های این دانشگاه با همفکری و همراهی هم انجام می شود.

عضو دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی دانشگاه با تأکید بر این که به دنبال یک تحول راهبردی و یا یک راهبرد تحولی هستیم تا چشم انداز خود را مشخص کنیم، گفت: اگر راهبرد دانشگاه در حوزه اساتید است باید فعالیت ها با مشارکت اساتید شکل بگیرد و اگر راهبرد دانشگاه با مشارکت دانشجویی باید با در نظر داشتن ظرفیت‌های دانشجویی در این راستا حرکت کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر مأموریت تحول علوم انسانی و تقویت ارتباط با جامعه در دانشگاه علامه طباطبائی گفت: باید متناسب با این برنامه و هدف گذاری ها به دنبال دیپلماسی علمی باشیم. سرپرست دانشگاه علامه طباطبائی در پایان سخنانش با اشاره به ظرفیت های موجود در دانشگاه ها گفت: در هیچ زمانی از تاریخ حیات دانشگاه های ایران، دانشگاه‌ها در این حد از اقتدار، توانمندی و پیشرفت برخوردار نبودند. او تصریح کرد: نسلی  که در دفاع مقدس رشادت کردند، امروز در کسوت هیئت علمی فعالیت دارند و به بار نشسته اند، این ها ظرفیت های بزرگی هستند که باید از آنها استفاده کنیم.

 

 


نظر شما :