در نشست شورای نظارت و ارزیابی دانشگاه مطرح شد؛

ضمانت اجرایی تمام برنامه های دانشگاه نیاز به نظارت دقیق دفتر نظارت و ارزیابی دارد

۲۰ دی ۱۴۰۰ | ۱۶:۰۸ کد : ۱۶۸۲۶ خبر روز
تعداد بازدید:۱۳۷۴
نشست شورای نظارت و ارزیابی دانشگاه علامه طباطبائی، با هدف معرفی اعضای جدید شورای نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت و ابلاغ اهداف و وظایف شورا به اعضاء در سالن اجتماعات حوزه ریاست برگزار شد.
ضمانت اجرایی تمام برنامه های دانشگاه نیاز به نظارت دقیق دفتر نظارت و ارزیابی دارد

به گزارش روابط عمومی، نشست شورای نظارت و ارزیابی دانشگاه علامه طباطبائی، به ریاست دکتر عبدالله معتمدی سرپرست دانشگاه، معاونان دانشگاه، دکتر کامران شیوندی، مدیر دفتر نظارت و ارزیابی و مشاور رئیس دانشگاه، حجت الاسلام و المسلمین دکتر مجتبی عبدخدایی، عضو هیئت علمی دانشکده حقوق و علوم سیاسی، دکتر مقصود امیری، عضو هیات علمی دانشکده مدیریت و حسابداری، دکتر ابوالقاسم فاتحی دهاقانی، عضو هیئت علمی دانشکده علوم اجتماعی، دکتر قدرت‌الله رحمانی، عضو هیات علمی دانشکده حقوق و علوم سیاسی، دکتر هادی خان محمدی، عضو هیات علمی دانشکده مدیریت و حسابداری، دکتر محمدرضا رهبر عضو هیات علمی دانشکده حقوق و علوم سیاسی در سالن اجتماعات حوزه ریاست دانشگاه برگزار شد.
دکتر معتمدی در این نشست گفت: یکی از مسائل مهم و جدی منزلت و جایگاه علوم انسانی است که این دانشگاه باید به عنوان یک دانشگاه مرجع این مسئولیت بزرگ را بر عهده بگیرد.در مدتی که سرپرستی دانشگاه را به عهده گرفته ام، تلاش کردیم، حرکت دانشگاه مبتنی بر آگاهی و برنامه ای روشن باشد. به همین منظور با همکاری تیمی از نخبگان، برنامه راهبردی دانشگاه تدوین و به دانشکده ها و بخش های مختلف ابلاغ شد.
وی با تاکید بر اینکه ضمانت اجرایی تمام برنامه های دانشگاه نیاز به نظارت دقیق دفتر نظارت و ارزیابی دارد، افزود: گزارش و بازخورد متناسب با حرکت قسمت های مختلف با اهداف کلان دانشگاه در حوزه وظایف دفتر نظارت و ارزیابی است. چرا که این دفتر در جهت برنامه راهبردی دانشگاه جایگاه ویژه و جدی دارد.
سرپرست دانشگاه با بیان اینکه بر اساس برنامه‌های دانشگاه باید شاخص تعریف کنیم، ادامه داد: بر اساس شاخص‌هایی که تعیین می شود، رفتارها جهت پیدا می کنند تا در چارچوب برنامه ها و چشم اندازهای دانشگاه حرکت کنند و بر اساس این شاخص ها، سنجش و ارزیابی کارها و فعالیت ها، انجام می شود.
وی گفت: حرکت بر اساس شاخص های نظارتی باعث ارتقا و رشد دانشگاه در سطح ملی و بین المللی می شود و رتبه دانشگاه را در رتبه بندی های مختلف کشوری و جهانی تعالی می بخشد. شاخص‌های نظارت می‌تواند به ما کمک کند تا در راستای برنامه‌های تنظیم شده و همکاری و برقراری ارتباط با مجموعه دانشگاه، ضمانت برنامه ها را تضمین کنیم. 
در ادامه نشست دکتر شیوندی گفت: برای اجرای بهتر برنامه ها، با هماهنگی معاونت ها، ریاست دانشکده ها، دفتر نهاد رهبری در دانشگاه، دفتر حراست  و دفتر ایثارگران، کارشناسانی به عنوان نماینده به دفتر نظارت و ارزیابی معرفی شدند تا بر اساس آیین نامه های اجرایی کارها انجام شود.
وی بیان کرد: شاخص هایی در سطح ملی و بین المللی وجود دارد که باعث ارتقاء رتبه و رنکینگ دانشگاه می شود. بنابراین نخستین کاری که قرار است انجام شود ابلاغ شاخص‌های مشخص شده به معاونت ها و دانشکده های مختلف است تا بر روی آن شاخص‌ها تمرکز شود. همچنین با نگاهی جدید به سند راهبردی دانشگاه، به طور حتم شاخص‌های جدیدی نیز تعیین می‌شود. مجموعه این شاخص های کلی و جزئی به عنوان شاخص های نظارت و ارزیابی در نظر گرفته می‌شود و در اختیار بخش های مختلف قرار می گیرد تا در آینده در گردش، وزن دهی، سنجش و ارزیابی مورد استفاده قرار گیرند.

در پایان این مراسم، احکام اعضای جدید توسط دکتر معتمدی، سرپرست دانشگاه ابلاغ شد.


نظر شما :